Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

en underbar dag som slutade på akuten

Av jenny - 4 juli 2009 22:15

Vi har verkligen haft en underbar dag i dag. Vi har varit hos Mickes faster och njutit av vackert väder, fin natur och god mat.


Kul hade vi *ler*

Robin lekte lite karusell *s*

Tyvärr slutade inte kvällen så bra. Rasmus är gräsallergiker. Vi märkte tidigt på honom att det var något som inte var bra. Han spelade en massa fotboll och var utan tröja, han ramlade på gräset och fick utslag på hela ryggen. Som tur var så la det sig lite senare.

Men runt 19-20 tiden så rann hans ögon mycket och han blev väldigt täppt i näsan.

Då tyckte jag att det fick vara nog. Tror det var många som tyckte att jag var lite mesig. Men ni vet mamma känslan... jag hade rätt. I bilen svullnade Rasmus ögon igen och de rann hela tiden. Han var lite ledsen och sa att det kändes som en tagg i ögat. Vi har ju inga ögondroppar hemma. Så vi åkte till axess akuten, tog en kvart, läkaren tyckte synd om honom. Så nu ahr vi fått ögon droppar, skönt att ha om det nu skulle bli så här igen. Han äter ju medicin varje dag mot allergin men idag blev det nog för mycket.

På akuten. Han är inte ledsen här på bilden utan det är ögonen som rinner =(

Stackars liten.


Nu ligger de äntligen i sängen efter en lång dag ute i solen....


 
 
mia

mia

4 juli 2009 22:48

Men lilla lilla stackars Rasmus.... :-(

http://metrobloggen.se/miarydell

 
Ingen bild

systeryster

5 juli 2009 10:56

Stackars liten... :(
Trevligt att se lite bilder ändå... :)
Gillar den på dig och Rasmus! Mycket fin :)

Kramkram

 
Ingen bild

mamma

5 juli 2009 16:11

Stackars Rasmus, men skönt att veta att ögonen är bättre idag puss från mormorÄntligenär det snart v 29 så vi får träffas längtar så efter er

 
Ingen bild

Emma

5 juli 2009 18:30

Stackarn!
Vad söta ni är!!

Kram

 
Ingen bild

mamma

5 juli 2009 20:05

tänk så gulliga och lika ni två är.....:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 20 juli 2009 17:04

Nu har jag avancerat lite i mitt bloggande Ny adress är     http://livetfranjennyssida.blogspot.com/ ...

Av jenny - 18 juli 2009 22:07

Tänkte bjuda på lite bilder Jag med 2 av mina systrar Här är vi igen Min 3 syster Jag och min man Jag och malin Rasmus som spindelmannen robin som tiger   Nu ska jag sova lite....   ...

Av jenny - 17 juli 2009 21:11

som inte vad de vill eller vad de ska göra av sig själva =( Robin har haft några jobbiga dagar nu. Men i kväll var nog det värsta utbrottet jag har varit med om som mamma. han ville inte sova. Han bara skrek, sparkade med skenorna, slog mot mig. Jag ...

Av jenny - 14 juli 2009 07:36

usch vad det är tråkigt med regn. Får se vad vi hittar på idag. Blir nog en tur till något badhus. man kan ju inte vara inne hela tiden. Barnen börjar ju klättra på väggarna när de inte har sina leksaker. Men i går hade vi fint väder. Blev riktigt va...

Av jenny - 9 juli 2009 08:00

Igår åkte gipset äntligen av. Fötterna ser bra ut. Ärret går runt hela foten. andra foten har ett likadant ärr. Efter avgipsningen åkte vi till delsjön och badade. Det var skönt i vattnet men blåste lite uppe på land så både Rasmus och Robin frös my...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards