Alla inlägg under maj 2009

Av jenny - 30 maj 2009 20:11

Idag har det varit varmt och skönt. Vi gick ut redan kl 9 idag *ler* sedan har vi varit ute hela dagen förutom ett break med lunch och middagslur. Men när Micke vaknade strax efter kl 15 ¨så åkte vi iväg och inhandlade en liten pool. Så nu kan vi svalka oss här i morgon *ler*

Roligt att kunna åka rakt ner i vattnet tycker både rasmus o robin.

Blev en del gräs i poolen när barnen springer i och ur, men rasmus fiskade gärna gräs *ler*


I morgon ska jag nog våga ta på mig bikini. Jag har nämligen en leverfläck på magen som helt plötsligt börjar se lite konstig ut. Så jag känner mig lite nojig över den. Ska försöka komma i väg och kolla upp den snart.

kram på er alla.

Av jenny - 28 maj 2009 19:08

Idag har jag mått jätte bra, så skönt. Tror det är magkatarren som spökar. Idag har jag jobbat över några timmar då en kollega drabbades av ryggskott. Så idag har jag jobbat ca 6 timmar istället för 2 och det känns, gud så trött jag är *ler* men det var så roligt. Jag fick träffa föräldrar igen och de blev glada över att se mig. Nästa vecka börjar jag jobba 50%, det känns bra. Sen börjar jag snart på 100% Mycket skönt att äntligen känna sig bättre och levande igen *ler*

Av jenny - 27 maj 2009 16:49

för en dålig mage =( mår inte alls bra och får springa på toa hela tiden. Har hållt på länge nu =(

Av jenny - 26 maj 2009 18:13

Herregud vilken värk jag har i magen =( Får även springa på toa hela tiden. Undra om det är tabletterna eller vad det är. Kul är det inte.

Av jenny - 25 maj 2009 19:04

Vågen stod på minus 1,8 kg i morse. Totalt efter 2 veckor är det -4,6 kg.


Bra jobbat tycker jag, men inte så konstigt när man mår illa konstant och allt smakar blää *ler* nu är det bara 2,4kg kvar till första delmålet.


idag har vi klippt gräs och rensat rabatter här hemma, finns det något tråkigare 'suck* men det blir ju bra efteråt.

nu ska jag lägga mig och kika på tv.

Av jenny - 24 maj 2009 10:49

och jag hamnade i alingsås av alla ställen *ler* kanske inte så jätte roligt, men skönt att komma ut och se lite folk. Sitter ju mest hemma annars. Spelade en serie bowling och var totalt överlägsen *ler* hade blivit förvånad annars med tanke på hur fulla vissa var =(

Nu sitter jag och väntar på att mina barn ska komma hem från farmor. Saknar de småliven *ler*


får även säga grattis till min mamma som fyller hela 48 år idag. Hon börjar bli gammal ;o)

nej om jag kanske ska klä på mig, så skönt att kunna ta det lugnt på morgonen.

I morgon är det dags att väga sig. Nu börjar det synas att jag har gått ner i vikt säger de som inte sett mig på några dagar! Så jag gissar på att jag kanske har gått ner 1-2 kg denna vecka med *ler* det går faktiskt bra. har inte druckigt cola sedan i torsdags. Tänkte faktiskt på det i dag *s' så jag har inte ens abstinens *jippie* Mat är inte gott, allt smakar konstigt och jag är aldrig hungrig längre heller, tur man har barn så man måste äta *ler*

Kom nu på att jag nog inte har berättat att jag har fått piller från läkaren för att gå ner i vikt. Därav den snabba viktminskningen. Jag hade ett BMI på över 33!

Går jag ner 20 kg kommer jag ligga på ett BMI på runt 26 det är ju faktiskt fortfarande övervikt. Vi får väl se var det slutar någonstans *ler* huvudsaken jag mår bra så är jag nöjd.

Av jenny - 22 maj 2009 16:22

idag har jag lagt upp en filmsnutt på familjeliv där Robin går några steg utan gåskal! jag hade en sådan tur att kameran låg på bordet bredvid mig. Blev några tårar från min sida då detta är första gången det syns så tydligt att han går.
Jag är så stolt så både hjärtat och ögonen svämar över *ler*

http://www.familjeliv.se/Hem/dreamrose/video.php?v=p651a8kh

Av jenny - 22 maj 2009 06:46

Blev det här som vanligt, men konstigt nog så var det jag som var vaken först *s* jag vaknade redan kl 5 pigg som en mört. Så jag låg kvar och drog mig tills barnen vaknade 6.15 så nu tittar vi barnprogram. Robin ska kissa nu och så ska vi äta frukost. Idag blir det nog gröt tror jag. Utanför regnar det =(

Idag har vi inga speciella planer, tror vi ska städa lite och eventuellt baka en sockerkaka. Kl 13 ska vi titta på datorn och hålla tummarna för pappa Roos och gänget.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards