Alla inlägg under april 2009

Av jenny - 30 april 2009 20:36

Idag ringde läkaren efter att jag har lämnat honom 2 medelanden *ler*

Mina provsvar var bra förutom mina vitablodkroppar var försatt förhöjda. Läkaren tror eller är säker på att det pågår någon form av inflamatorisk aktivitet i min kropp. Nu ska jag få komma till en reumatalog för att försöka lista ut vad det är jag lider av.

Jag har sökt på nätet och jag har hittat en sjukdom som heter SLE som påminner väldigt mycket om mina besvär. Om jag får den diagnosen så behöver jag medicin resten av livet, men det skiter jag i för då kanske jag får må bra *jippie* Vi pratade lite om min vikt också. jag går stadigt upp i vikt, men ämnesomstättningen var bra. Jag frågade om bantningspiller, men läkaren tyckte att jag skulle vila min kropp, men nu väger jag snart 100 kg och det är ju inte så kul. Jag har tid hos min läkare på VC den 11 maj så jag får fundera ett tag till. Sedan sa läkaren att jag troligtvis kommer att behandlas med kortison, då kommer jag gå upp ännu mer i vikt *hurra*


Men ska nu ut och gå varje dag vare sig det är 10 min jag orkar eller 1-2 timmar. Ut ska jag och trappa ner på cola, godis, kakor, bullar, ris, pasta, potatis. Då kanske jag kan gå ner något kilo.

Jag får rapportera här hur det går *ler*


Sedan får jag ju berätta att min lilla son har fått sin 2 urinvägsinfektion. Läkaren ringde igår. Det gör mig så ledsen och orolig. När mina barn mår dåligt så mår jag dåligt. jag var inte riktigt så här orolig innan Robin som jag är nu. Jag försöker tänka logiskt men det går inte. För med Robin så kan ju en kräkning eller om han är extra trött tyda på shuntstop och det kan vara livsfarligt.


Sedan har jag en liten syster som mår dåligt nu... Tänker på dig ofta!!! RING när du mår dåligt, jag finns här dag och natt.. älskar dig så mycket. ( ja du får ringa när du mår bra med ;o)


Vi ses om två veckor lilla gumman *puss o kram*

Nästa helg fyller jag tant *hihi* min födelsedags present är en tatuering *ler*

och hår klippning, med tillhörande slingor hoppas jag *ler*


Min man fyller ju samma dag som mig men han är ett år äldre. Jag vet verkligen inte vad jag ska köpa till honom. Han önskar sig ju inget =( förslag tas tacksamt emot *ler*




Av jenny - 28 april 2009 10:16

att bli sjuk =( springer på toaletten som en galningen eller rättare sagt jag har gjort det. Nu verkar det lugnt. Hoppas det blir lika lindrigt som hos barnen.


Jag har suttit i telefonen nu. har pratat med ortopeden om Robins op sedan med op koordinatorn på avd 327. men ingen vet något, de skulle iallafall prata med läkaren. Robin måste ha nya skenor snart om det inte blir någon ny op innan sommaren.


Sedan har jag pratat med medicinmottagningen om min sjukskrivning som fortfarande inte har kommit. det är över 1 månad sedan min förra gick ut *grr* funderar allvarligt på att byta läkare.

Av jenny - 26 april 2009 19:14

robin har nu en bit över 38. Men jag är själv hemma med barnen då micke spelar bowling. han kommer hem till kl 21 ungefär. får se då om man ska åka in eller avvakta till i morgonbitti.


SM gick väl sådär. De leder 4-manna. Får väl se om de tar sig till final eller inte *ler*

nu ska jag fortsätta titta på mannen som förnärvarande har 6 strikar i rad *heja heja*

Av jenny - 26 april 2009 16:25

har vi här. Robin började igår. Som tur är har han bara kräkts 2 gånger. Idag började storebror, men han verkar ha klarat sig med diarre. Själv mår jag illa hela tiden, men det gör jag så fort någon nämner magsjuka *s*


Igår var vi in med robin till sjukhuset eftersom vi misstänkte uvi igen. Ska lämna nytt prov på måndag. Idag har han fått lite feber nästan 38. Men läkaren sa att vi skulle åka in igen om han fick runt 38 graders feber. men frågan är om det är urinet eller om det är magen? Jaja vi avvaktar lite till så får vi se vad som händer.


jag har en smärta i minahandleder som inte är nådig just nu =( Sedan har min högra skuldra domnat bort (gör ofta så) och den kliar så förbannat. Är säkert inflammation iden igen 'suck*


Annars är livet toppen *s*

Av jenny - 25 april 2009 11:07



Det gick faktiskt bra men det var jobbigt att plocka upp bollen hela tiden

Av jenny - 24 april 2009 19:12

ja det har Robin spelat idag. Han stod i sin stårulle, hade jätte roligt. Vi köpte nämligen en basketkorg i går som man kan höja och sänka som man vill. Så idag hade vi 4 glada barn här på vår minimala gräsmatta men kul hade de *ler*

Robin fick även en cykel, en blixten mcqueen cykel. Så nu kan han cykla med de stora barnen, eller rättare sagt mamma eller pappa kan puta honom eftersom han inte har styrkan i benen eller rörelsen, men vem vet det kanske kommer.


FK har äntligen godkänt min sjukskrivning så snart får jag pengar från dem med känns skönt då jag inte fått några pengar alls.


nu ska jag lägga mig i soffan då hela min kropp värker.


Av jenny - 21 april 2009 13:58

idag, för robin vaknade i morse med 39.8 graders feber. Så nu undrar vi vad det är för fel på honom. blir kanske ett läkar besök i morgon om det inte blir bättre.

Av jenny - 20 april 2009 19:38

Ja det kanske inte blir operation i morgon. För Robin har 39 graders feber. Vi väntar svar från narkosläkaren. Jag vill inte vänta, jag vill ha det gjort nu på en gång. Annars gick inskrivningen bra idag *ler* snabbt och smidigt. Jaja jag fortsätter väl att vänta då *ler*


skriver mer när jag vet, men det kanske inte blir förrän i morgonbitti.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards