Alla inlägg under juni 2009

Av jenny - 19 juni 2009 09:42

GLAD MIDSOMMAR

Hoppas solen tittar fram ordentligt snart. Vi ska ju gå och dansa runt midsommar stången vid kl 12. Ska bli roligt för barnen. Undra hur det kommer att gå för Robin med hans rullstol, men det ska nog bli bra hoppas jag.

Snart dags att klä på sig tror jag. Ska snart ta och väcka Micke med, han har jobbat i natt.

Av jenny - 17 juni 2009 22:05

med allt?

skönt att snart vara ledig några dagar, sedan är det bara 2 veckor kvar till semestern *jippie*

Av jenny - 17 juni 2009 19:21

ja så kan det gå....

Funderar lite på min framtid, tror det lutar åt en förnyelse på ett plan. Måste prata med några personer först. Men jag tror det blir bra för MIG.


Framtiden är för mig och min familj. Vissa saker måste JAG ändra på för jag kan inte ändra andra. Jag har kommit på att jag är för snäll, tydligen finns det vissa som utnyttjar det, men jag har vaknat upp nu... Slut med det snälla. Vill man köra det fula spelet så varsågod.... jag kan med!


Jag jobbar nu 100% och jag är helt slut *s* idag kom migränen som ett brev på posten. Men som tur var så lyssnade jag på kroppen denna gången och kunde förhindra ett stort anfall.



Av jenny - 16 juni 2009 18:48

jobbar jag from idag och det känns. herregud så trött jag är i huvudet *s*  I morgon börjar jag kl 6. ojoj hoppas jag inte försover mig för då blir inte Sandra glad på mig *s*


Vikten har äntligen gått ner. Nu har jag gått ner 6kg på 5 veckor. Tycker det är helt ok. Men jag borde röra mig mer och det sa läkaren i går med, men jag skulle ta det lugnt då jag faktiskt har varit stillasittande väldigt länge.


Nej nu är det dags för sängen för Robin.

Rasmus är med sin pappa och tittar på fotboll tillsammans med sina farbröder. Roligt för dem *ler*

Av jenny - 13 juni 2009 21:39

blir jag snart på trotsiga ungar *suckar* de lyssnar inte, skriker och gråter om de inte får som de vill. Idag har Robin ritat på sin byrå, på väggen och på dörrposten. Sedan skickade han ner sin tallrik med mat på golvet 'suck* vissa dagar undrar man hur man ska orka med....

Av jenny - 12 juni 2009 21:36

I morse var Micke iväg med robin för omgipsning. Det blev ingen avgjutning för skenor då fötterna var svullna. Man gipsade om honom och det blev korta gips, slutade under knäna. Robin var nog lite glad för nu kunde han ju börja krypa igen. Tog dock ett tag innan han fattade det *s* Men vid 15.30 så såg vi att höger fot hade krypit in i gipset. Jag försökte nå gipsrummet på ortopeden, men de stängde kl 13 och ortopeden stängde kl14,30 på fredagar *suck* killen på växeln tyckte att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen. Så jag gjorde väl det, trots att ajg viste vad de skulle säga. ÅK IN, det var väldigt viktigt sa hon. Sagt och gjort vi åkte in. Robin han åkte rullstol i korridorerna med fullfart. Klara färdiga gå. sen gick det rasande fort, ett under att ingen blev skadad *s* både barn, föräldrar och personal skrattade lite honom, medan mamma stod och fick ont i magen *s*

Vi fick träffa en läkare som nog trodde att en omgipsning kunde vänta till på måndag, men för säkerhetskull så skulle hon ringa en av läkarna som hade opererat honom. Läkaren kom tillbaka och sa att gipset skulle av *suck* men sa hon.. vi är inte så bra på att gipsa här så vi lägger en gips skena på baksidan av benet hela vägen upp till höften. Ok in och sågade bort gipset, fick naturligtvis förklara för sköterskan var man ska såga. Sist sågade de mitt på och då fick de problem nere vid foten. Man sågar på båda sidorna om gipset. Hon gjorde det. läkaren kom och gipsade. Så nu ligger en gipsskena på baksidan om benet. Det är sedan lindat med bandage och över det ligger ett tunt lager plastgips. På måndag bär det av till sjukhuset igen för att ta bort detta och gipsa om det på "riktigt" det blir nog ett helbensgips igen *suck* vi kom in vid 17 och var hemma runt 19.15


Sköterska som tog av gipset frågade om Robin ville följa med henne hem, ja sa Robin *s* han charmar verkligen alla den pojken *ler*


Farmor Gun var snäll och ställde upp med att komma och hämta oss på sjukhuset då Micke skulle jobba. Så hon lekte med Rasmus där. Rasmus berättade att han hade velat åka hem till henne efter förskolan idag. Det slutade med att han följde med henne hem för att sova där. Verkade så lycklig över att få åka dit själv. Sötnosen.

Rasmus är väldigt duktig på siffror, han räknar både plus och minus osv. Idag tog jag fram en plansch med bokstäver på. tänkte det var dags att försöka få honom lite intresserad av det. han kan ju skriva Rasmus, mamma, pappa. Snacka om att jag blev förvånad över att han kunde över hälften av alfabetet! Jätte duktigt. Så nu ska vi börja öva att skriva, om han nu vill det.


Nej dags att sova lite kanske, hoppas Robin sover länge i morgon.



Av jenny - 11 juni 2009 00:24

Sitter i soffan och kan inte sova. Jobbigt är det... var längesedan som jag hade det så här med sömnen.

Ska spela lite blip och sedan försöka sova igen.



Av jenny - 10 juni 2009 09:29

I morse satt barnen i Rasmus fotölj och hade det mysigt *ler' de var så söta. Men efter en stund så tyckte Rasmus att Robin blev för tung *s* Inte så konstigt med tanke på att det bara skiljer 3 kg på dem nu när robin har gips, annars skiljer det 4 kg *s*


Barnen sov till 8 i morse så jag fick en välbehövlig sovmorgon efter att ha suttit med videofilmen i 2 timmar. Men nu är den nog f'ärdig. Ska ev ändra lite text och så... vill ha den mer pedagogisk, men hade för dålig fantasi i går kväll/natt.

Idag är jag hemma hela dagen med barnen. Vabbar för Robin så Rasmus fick också vara hemma. Inte så populärt kanske men men *s*


Idag ska jag försöka hinna med att städa lite, har satt igång diskmaskinen och tvättmaskinen. Ska plocka upp alla leksaker som ligger överallt, dammsuga får jag vänta med tills Micke vaknar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards